سرپرست فرمانداری بناب ایجاد دبیرخانه مرکزی نظارت بر کباب بناب در این شهرستان را امری ضروری دانست.

به گزارش انعکاس بناب، ظهر امروز جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بناب با هدف بررسی وضعیت و میزان آمادگی شهرستان بناب در رویداد تبریز ۲۰۱۸ با حضور معاون مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، سرپرست فرمانداری بناب و تعدادی از مسئولان شهرستان در فرمانداری بناب برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سرپرست فرمانداری بناب با بیان اینکه تبریز ۲۰۱۸ تنها مختص خود تبریز نیست، گفت: کل مسئولان استان و شهرستان ها باید از این فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرند و مقدمات رونق گردشگری و معرفی جاذبه ها و برندهای شهرهای خود را از همین رویداد بزرگ بین المللی شروع کنند.

امین رفیعی شهرستان بناب را از نظر جغرافیایی گلوگاه استان و شاه راه بین ۳ استان دانست و گفت: بناب از نظر جغرافیایی و گرشگری، کشاورزی و صنایع دستی دارای پتانسیل های زیادی است که می بایست مردم و مسئولان شهرستان از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

وی رویداد تبریز ۲۰۱۸ را فرصت خوبی برای معرفی پتانسیل های شهرستان عنوان کرد و گفت: مسئولان استان در این رویداد باید توریست ها و مسافران را با تشویق، راهنمایی و ایجاد تورهای گردشگری راهی بناب و سایر شهرستان ها کنند تا رونق گردشگری در کل استان گسترش یابد.

فرماندار بناب هدف تورسیم از ورود به شهرهای مختلف را مشاهد جاذبه ها و مناطق گردشگری دانست و گفت: توریسم برای اقامت در هتل چند ستاره و بازارهای مدرن وارد شهرستان ها نمی شود چرا که این امکانات در شهرهای خودشان وجود دارد و از این رو مسئولان و مردم باید با کمک هم مناطق تفریحی، گردشگری و تاریخی را آماده سازی کنند.

مقام عالی دولت در بناب گردشگری را یکی از حوزهای پردرآمد و اشتغال زا عنوان کرد و گفت: در سال ۹۵ حدود ۲۰ میلیون گردشگر از سراسر دنیا وارد کشور شدند که نشان از قدرت و ظرفیت این حوزه را داشت و این مقدار توریسم در سال، علاوه بر ورود ارز به داخل کشور، تعداد اشتغال چشم گیری را به دنبال خواهد داشت.

وی یکی دیگر از مزایای حوزه گردشگری را ایجاد اشتغال و سوق دادن کشاورزان و روستائیان به شغل های مربوط به گردشگری عنوان کرد و گفت: با توجه به مشکلات کم آبی در بناب و در کل کشور اشتغال و درآمدزایی برای کشاورزان با مشکلاتی مواجه شده است که می توان از در حوزه گردشگری و صنایع دستی معیشت جایگزینی برای آنان ایجاد کرد همانطور که این طرح با موفقیت در چند روستای بناب در حال انجام است.

فرماندار بناب ایجاد دبیرخانه مرکزی نظارت بر کباب بناب را امری ضروری دانست و گفت: کباب بناب به عنوان برند ملی به ثبت رسیده است و متأسفانه در سایر استان ها و شهرها برخی افراد با نام این برند مشغول فعالیت هستند و نظارتی بر فعالیت آنها وجود ندارد و در آینده با عدم نظارت کافی اعتبار این برند به خطر خواهد افتاد.

رفعیی در ادامه افزود: مسئولان باید مقدماتی را فراهم کنند که اگر کسی در سراسر کشور قصد ایجا کباب پزی با برند بناب را داشته باشد ابتدا از دبیرخانه مرکزی مجوز دریافت کند و خود دبیرخانه نظارت دقیقی بر تمامی واحد های خود داشته باشد.

وی تسهیلات ایجاد مشاغل در حوزه صنایع دستی از طرف دولت را فرصتی مناسب برای روستائیان و سایر متقاضیان اعلام کرد و گفت: اعتبارات در این حوزه به مقدار کافی وجود دارد و هر استان می تواند مبلغ بیشتری را از این اعتبار شناور کسب کند که همشهریان عزیز می توانند از این تسهیلات برای خود اشتغالی استفاده کنند.

مقام عالی دولت در بناب در پایان از برگزاری چهارمین جشنواره کباب بناب به صورت بین الملی خبر داد و گفت: در جشنواره قبلی تجربیات خوبی در همه زمینه ها کسب شد و از الان باید مقدمات و زیرساخت چهارمین جشنواره کباب بناب را فراهم کرد تا در حاشیه تبریز ۲۰۱۸ از این جشنواره استفاده شود.

انتهای پیام/ش